onsdag 5. august 2009

:kjøkkenparty!:

Vi nyter virkelig feriedagene! Siste uka nå og pågrunnav så dårlig vær fant vi ut at vi ville bure oss inne på kjøkkenet og bare kreere, nyte og smake. Som sagt så gjort.. i går lagde vi nydelig rørt syltetøy av jordbær, bringebær og blåbær. sjefskokken smakte deg frem til det perfekte resultat og var veldig fornøyd:




Jonathan er innmari glad i å lage mat og bake og det har vært min hjertesak fra han var liten. Jeg vil at han skal se gleden i mat og det å sette sammen deilige smaker.
Jeg ønsker at han skal nyte, smake og nyte enda litt til..
Jeg vil at han skal kunne gå i butikken og vite hvordan en moden avocado kjennes ut, og hvordan han plukker den friskeste salaten. Han elsker brie og elsker sammensetningen av det sure mot det søte.
Mat er livet, jeg lager mat fordi jeg elsker hva smakene gjør med oss. Vi blir i godt humør, vi får energi og vi nyter. Ingenting er som et stort bord proppet med masse mat og gode venner, vin og en lang kveld.. Jeg skulle nok vært italiensk!
Sitter litt i tenkeboksen for tiden ang dette med mat, ingenting kunne gledet meg mer enn å jobbet med dette hver dag. Siden jeg er lærer er jo dette dog litt vanskelig, kan ikke akkurat kutte opp selleri og la ungene legge to og to biter sammen for å regne hele tiden da.. nei, jeg må nok finne litt ut av dette nå, jeg vet det er noe jeg vil gjøre med dette. Skulle ønske det bare kom et kall til meg!
---------- (og masse penger...!)----------


I dag har vi inntatt kjøkkenbenken og bakt biscotti!



Nå stikker vi på butikken for å kjøpe litt mer ingredienser, vi skal nemlig lage fylte piroger med kjøttdeig, kometkaker som Jonathan skal lage helt selv, marmorkake og deilige grove rundstykker. nam!

Lotte xox

2 kommentarer:

Unni Strand sa...

Oi! Mye godt! En jobb med mat, ja... Hm. Hva kan det være?

Lotte sa...

nei det lurer jeg på også.. ønsker å starte mitt eget spisested/kafe da.. Kanskje tiden er inne snart? Økologisk og deilig...? :)